Sunday 21 December 2014

Those who light up my days.

Musolla balqis .
Sporting akhawat .

   Pipah # Su # Miewa # Manda # Wani Seth # Nana # Leya # Khuzaimah # Huda # Maya # Pain . One word for them . DAEBAK ! 
Rindu wo sama korang . Rindu nak denga Leya Karaoke. Rindu nak wat roti bakar dengan Manda . Rindu nak main2 dengan Nana . Rindu nak denga Wani Seth bebel2 . Rindu na main meow2 star acres dengan Khuzaimah . Rindu na bace komik after mayah . Rindu nak lawan cakap ngan Pain . Rindu nak selfie ngan Miewa.  Rindu nak pegi surau ngan Huda . Yang lagi dua orang . Ni sahabat ! Haha . Su . Pipah . Rindu korang setiap aspek . Rindu nak pakat ngan Su kenekan Pipah.  Rindu nak kutuk Kucing Basah Su . Rindu nak tidur bertiga . Rindu nak stay surau sampai kol 12 lebih dengan Zaimah n pipah.  Hahahhaa.  Rindu nak sembahyang jemaah sesama.Rindu nak gadoh2 pilih imam .Naik tangki pas subuh tu rare guys!! Hmm. Rindu. Rindu . :'(
Di taman larangan.  Hehe


Tangki ? Again ?
Tunggu isyak ? Haha.  thumbs up


5 Arif 2014
Keluarga ? Haha . Maybe
Huish ! Ni ta bisa digambarkan dengan kata2 . The best class in 5 years I stay in Maahad Muar.  Kat sini lah aku rasa kemanisan ukhuwah tu. Yg muslimat tu . Perghhhh.  Sporting gila semua orang .

Mereka awesome !

I miss my 5 Arif :'( .
Annoying Aiereen . Aimi the Over. Innocent Epah . Clumsy Areena . Hawa the Vogue . Hajar the Noisemaker . Cute Azreen . Hardworking YanaMu . Brilliant Hani . Nerd Nasyu . Pious Hamra . Cool Faz . Tiny Bonzie . Bold Nabilah . Oblinging NaNa ..


If only I can rewind time . Hmmmm ~
Rindu weh nak buat kerja2 gila ngan korang .
Paling rare . Kacau semua orang yg lalu kat tangga sebelah kelas tu. Gila tak gila . Haha . Junior / kawan / cg semua korang bedal ek ? Haha . Daebak la . Hahah . Ingat tak . Satu masa tu . Satu kelas beb tidur serentak . Semua shahid . Hahaha .

Mereka poyo .

Yg muslimin  pulak . They support each other . Rasanya ukhuwah antara semua mmg mantap derr . Ejek mengejek tu biasa . Mana nak jumpa budak senakal safwan . Sepoyo hafiq . Semencirap hisyam . Setinggi Muhaimin . Senerd Aizat . Setough Faiz . Semanja Wan . Seslumber weedad.  Sekerek afiq . Sepolos Izzat . Segarang Azhari . Sebajet Naz .


Mesti rindu nak saling kenekan orng . Join Hajar pegi toilet. Buat air ngan Aimi . Tiru kerja rumah Aiereen . Bebel2 kan epah. Buang sampah ngan Faz . Kenekan YanaMu ngan Bonzie . Cubit pipi Azreen . Kongsi makanan dengan Bil . Jeles tgk Hani ngan Ham rajin wat hw . Ketawakan john sbb kabut sampai tarik2 skirting . Cite2 korea ngan NANA dengan Hawa . Nak stay kelas ngan Nasyu . Hmmm .  Bila lagi nak tgk safwan asyik gossip ngan Faiz.  Izat kena buli ambil air. Wan mengedik ngan Muhaimin . Hisyam tak tidur time syariah . Nak kaco Muhaimin dengan epah . Weedad lukis ntah pape kat whiteboard. Azhari stay kat kelas sampai lewat petang . Nazrin berlakon time BM . Afiq baik tolong belikn barang budak2 asrama . Aizat buat roti dalam kelas .


Papepon . Terima kasih korang cipta kenangan manis pada tahun last aku kat Maahad. Aku sayang kelas tu bukan sebab air cond . Bukan sebab nama . Semua sebab ahlinya adalah korang . Terima kasih sekali lagi terima aku jadi sebahagian dari keluarga 5 Arif walaupun aq bukan menyumbang mana pon. Mcm Ms . Invisible je . Hehe . Even aku pernah persoalkan kenapa nasib aku jatuh kelas Arif . Rupanya Allah nak kasi aku pengalaman paling manis buat tahun last aku kat Maahad Muar iaitu korang . Ouh . Ye . Ape yg menarik tntg kelas ni .. Walau secantik mana anda kemas . Tetap akan bersepah esoknya.

Sahabat
Lumrah hidup ingin memiliki sahabat.
Saya sayang sayang saya . 

Firstly , Nur Aiereen Binti Alazam

Wargh ! Dia budak gedik ! Dia manja . Dia cantik ! Dia menyirap ! Dia selalu kena marah dengan aku. Haha. Padan muka . Dia perahsia. Dia misteri. In fact , aku tak banyak tau pasal dia. Hehe. Sebab dia tak suka cerita masalah kat aku.  Its okay . Sebab dia pon ada sahabat . Name die mimie . I know she's a better motivater than me .

Heheh . Kami rapat . Lebih rapat dari kembar . Semua bende aku cerita kat dia . Dia dah macam diari bergerak aku dah . Tipulah kalau ta pernah gaduh.  Heee . Tapi one word can describe my feeling for you is SAHABAT. Youre one in a million dear . Youre special just the way you are. :) Youre once my sahabat time form three . Distanced when we were in form four . Get back together when form five . I think .. I can survive another long time with you . Maybe this time .. it's forever .owh ye . Dia suka main dengan hantu.  .

Next:
Nur Zarifah Binti Zain .
Cuba teka time bile . Belakang tu ada bonda . Eh eh. 

She 's a good friend . A motivater . Sometimes  like a mother . Hee . Dia baik . Dia alim . Dia kedekut . Oups . Berjimat cermat . Heheheh . Dia suka bebel . Ada masa je mesti na bagi tazkirah kat sesape yg dia jumpa . Okey la. Haha.  Cara tarbiyah kami berbeza . Aku Api . Selalu marah2 . Tengking2. Itu aku . Dia air . Tarbiyah orang dengan nasihat . Lembut je . Hahha . Berbeza kan . Dia sangat suka membebel . Once aku ada cakap kat dia .
" aku harap ukhuwah kita sampai Jannah . Lepak sama-sama kat syurga nanti. There i can hear your bebeling non stop .
Sebab syurga tu kekal abadi . So aku ad masa yang lama nak dengar bebelan ko . As so you know , forever is a long time . " Aint I sweet ??
Look at pipah . Why so cute !!

Kadang2 sebab kita sayang kita kena bunuh die . Eh eh . 

Then . Pipah ngan su .

Ni bukan sahabat . Ni sisters . Haha . Pipah yg comel . Su yg cantik . Pipah yg gebu . Su yg keding . Pipah yg manja . Su yg sweet . Hahaha. Rindu wo nak sama2 kat dorm 11 tu . Pipah pandai . Selalu ajar aku . Addmath . Fizik . Kimia . Semua la . Lagi2 study week . Penat kot ajar aq yg ta fhm2 addmath tu . Thanks Pah ! Youre my murrabi , youre my best friend . Pah ni baik gilos . Ikut je peraturan . Afraid to break the rules.. So , geng wat keje jahat = Su . She is like a sister . We share  a lot together.

 Cite sedih . Cite gembira . Mereka la yg sudi dengar . When i cry, they lend me a shoulder to cry on .  Masa aku sakit . Dyerg yg jaga.  Hmm . Ingat satu hari tu ? Aku sakit . Demam panas . Pipah merata pegi cari cool fever . Thanks pah . Sweet la ko  ! Dyerg caring overdose, sampai kena sepak ngan aku . Hawa . Aiereen . Ingat tak ? Hee . sorry korang . Siapa suruh cari pasal . Terlalu banyak la kenangan indah yg kita cipta . Ingat tak ? Malam bufday aku . Mula2 baling bedak je . Then Su start baling air . Aku apa lagi, satu baldi aku simbah . Hahah .ta pasal satu dorm basah . Then kita bertiga lap dorm . Erk? Guna baju prep aku . Erk ? Hoho . Malam tu , satu dorm mandi tengah2 malam .


Last but not least:
Hashtag # wif mak mertua . Haha

Muhammad Zaeem Firdaus . Dia aku dah anggap macam abang dah . 10 tahun satu kelas beb.  Takkan terpisah katanya . Tapi terpisah tahun terakhir kerana aku tak sepandai dia.  Hahha . Dialah satu-satunya lelaki yg aku contact dari dulu sampai sekarang.  Dia baik . Dia comel . Dia hati lembut . Dia memahami . He has a warm smile.  Untg la sape jadi isteri dia.  Hahha . Semua bende la aku cerita kat dia. He's a good listener . Sometimes a motivater .

 Kat sekolah.  Jarang sangat bercakap . Tapi balik rumah je . Mesej . Wassap memanjang .hahah . Kalah org bercinta . Tapi sekarang dah jarang . Masing2 dah besar maybe . Masing2 dah ada buah hati . Haha . Buah hati dia kawan baik aku . Buah hati aku kawan baik dia . Oups . . Papepon dialah sahabat sejati aku dunia akhirat dari dulu . InsyaAllah sampai bila2 . Even orang kata dia agak lembut sikit . Well . Aku terima baik buruk dia . Haha . Sebenarnya, tu salah satu faktor kenapa aku selesa kawan dengan dia . :). He's just so nice.
Nampakkan bezanya . Haha

Lupa pulak . Hehe. Shafikah atikah binti Azhar .
She is absolutely opposite of me . She's nice . I'm not . She's modest . I'm not . She hardworking . I'm not . She's active in sport.  I'm not . She's pretty . I'm not . See ? How different we are . Ramai kot yg tanya.  Macam mane aku boleh rapat dengan shafikah sedangkan kitarang sangat berbeza . Well . U can say difference make us perfect together.  Serious, dia ni lembut tahap pijak semut tak mati . Ahahaha . Tapi kat padang . MasyaAllah. Agak kalau ada lari 100 km pon dia na join kot . Yeah . We share a lot together . Happy story . Sad story . Dia ni ramai admire tau . Tapi sorry to say . Taken . Hehe .

For yg lain .Korang pon bermakna dalam hidup aku . Hee . Aku harap ukhuwah yg kita bina tak habis sampai sini . Harap sampai ke syurga . Kawen semua . Jangan lupa jemput aku . ^_^
!
Ditaip oleh :SPS.

No comments:

Post a Comment