Tuesday, 29 May 2012

Cemburu kerana Allah..






SWEET sangat...♥♥♥

Sebuah kisah yang mungkin agak sweet bagi ana,ana disini sebagai seorang penulis cerita ini Cuma mendoakan agar setiap mereka yang membaca kisah ini,dapat memahami diantara satu sama lain. Dan semoga pasangan dalam cerita ini berbahagia hingga kesyurga dan Semoga Allah memberkati kita semua . Aamiin .
Bismillah,dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang .
Aku sudahpun menikahi seorg lelaki yang aku tak pernah kenal sebelum ini,walaupun sudah setahun aku tak tahu bagai mana dengan sikap nya.. aku cemburu,tak paham ke dia ni ? tolong lah paham . please lah paham, berkali kali aku cakap pun tak kan paham punya lah. Seketika aku menoleh kearah suami ku,dia sdg ketawa bersama teman sepejabat nya yang dia terserempak diparcking kereta disebuah mall. Lelaki okay,bukan perempuan. Tapi skrg yang buat aku cemburu adalah seorang wanita yang dari tadi berada disebelah teman nya itu,pasti itu istri nya..cantik,seksi pulak tue. Telan air liur jelah aku... Aku jeless,kenapa lah laki aku ni.. jangan lah sembang lama lama , mesti dia usha bini org tue. Aku cemburuuu,nak jerit pun dia tak akan paham punya,aku nak cakap pun malu. 

  Baru setahun aku dan dia bina mahligai yang indah ini . malang nya,aku kuat cemburu. Aku akui nya taw .
Sayang okay tak ni? Dari tadi abang sembang dgn kawan abang,syg asyik usha je dari dalam kete ni kenapa syg? Cuba cakap. Suami aku masih boleh gelak gelak lagi? Tak nampak ke muka aku yang tengah muncung je ni? Alaaaa,cepat laa pujuk . nak tak nak,aku hanya mengeleng. Suami aku hanya tersenyum melihat gelagat ku,masih sempat dia mencuit pipi ku. Org tengah marah ni, masih nak cuit-cuit. Taknak,aku merajuk . suami ku meneruskan memandu kereta seketika dia memandang ku,kejap kejap senyum . suka lah tue,tengok bini org tue,cantek lagi dr aku. Geram ni.. Grrr
"Syg.. syg nak pergi mana mana tak ? lepas balik dr shopping ,syg nak g mana lagi? Jom,abang bawak nak ?" suami ku seperti tahu aku sedang merajuk dgn nya. Aku hanya membatu tanpa sebarang respon. 
"Okayy, taknak lah tu kan ? balik rumah terus k ?" suami aku terus memandu laju.. aigoo,nak cakap mcm mana ni? 

  Dia memang tak paham aku. Aku tensionnn , aku cemburu lahh .. aku tengah merajuk ni. Pujukk laa . namun harapan ku sia sia,suami aku masih seperti tdk dapat tahu yang aku sedang merajuk . lampu isyarat merah ,kereta diberhentikan. Tiba tiba disebelah kanan suami ku sebuah kereta myvi,didalam nya seorang wanita yang agak cantik,bukan agak. Tapi memang cantik. Aduhh, ujiann lagi,addoi.. aku makin memuncung kerana suami aku tersenyum senyum sambil memegang janggut nya yang tak seberapa panjang tu, senyum ? sakit nya hati. Suka lah tu? Perempuan cantik dekat sebelah dia.nak usha,usha je lah. Tak yah nak cover cover sgt . aku seperti hendak menangis,mana tak tension . semua hari ni perempaun cantik je yang dia jumpa . cemburu !
  Seminggu sudah berlalu kejadian hari tu masih tak dapat aku lupa kan,hari ini suami aku nak keluar 40 hari (jemaah tabligh) . tinggal lah aku seorang diri kat rumah,apa lagi ujian time dia nak keluar nanti? Cemburu nya aku. "Abang nak pergi dah ni,hati hati tinggal dekat rumah. Abang sayang kan cayang cngat cangat. Tomei nye cyg abang ni. Jgn lupa kat abg taw,jgn tengok laki lain. Abg cubit nanti",aku tersenyum melihat gelagat suami ku sempat dia mencium dahi ku sebelum pergi menaiki motor. Aku pun masuk lah bilik, rindu nya. Padahal tak sampai seminit dia pergi,rasa nak nangis.. tiba tiba tengah tengah baring,aku jumpa sepucuk surat. Aku pun tanpa melengah kan masa,aku baca lah ..yg pasti,surat ni dari laki aku.Tak mungkin posmen masuk sampai dalam rumah kot. surat nya berbunyi macam ni:

“sayang oh sayang,abang nak cakap sikit. Sayang cemburu tu makna nya apa ? “ aku sempat menjawab “cintaa” aku meneruskan membaca surat tersebut..

  “cinta kan syg?syg,syg igt tak? . Syg igt tak waktu abg tgh sembang dgn kawan abang ? abang usha syg taw, takut takut syg usha kawan abg ke kan? Mana lah tahu ,kawan abg kan hensem dari abg. .. sedihh, abang lagi ensem kan syg? Cepat jawab. Abg marah ni. Hehe gurau lah syg  :).. igt tak waktu dalam kereta dekat traffic light ? abg usha syg senyap senyap taw,syg tahu tak? Kereta dekat sebelah syg tu ada lelaki ensem,lama je dia usha syg.tahu lah istri abg ni cantik,nampak mata je pun dah tahu cntik sgt taw. Tension abg . abang cemburu gila . rasa nak keluar je kereta ,nak marah lelaki tu. Tapi abg sabar,abg pura pura senyum . nasib baik abg sabar taw syg. Byk lagi abg cemburu dgn syg,syg suke buat abg cemburu. Abg dianugerah kan seorg istri yang cantik sgt sgt sgt. Yang penting,abg syg kan syg sgt sgt sgt . sayg lah anugerah terindah yang Allah titipkan buat abg .. abg tak nak org lain,abg cuma nak syg tahu. Abg cemburu. Nak buat macam mana ni syg? Abg cemburu sbb abg apa ? C.I.N.T.A “ sampai situ je aku baca ,aku tak tahan aku terus nangis seketika aku ketawa sambil mengelap airmata ku. Aku terharuuu.. . sedihh :’( suami aku lagi cemburu gila gila dr aku cemburu kat dia. Aku sedihh ...
Sekarang aku tengah tunggu suami aku pulang,semoga dia selamat sampai. Sebab aku dah rindu kan dia sgt . Aku dapat msj dr dia,dia cakap “ abang balik ni,syg jgn bagi abg cemburu lagi taw” insyAllah abang.. satu je aku igt kata kata suami aku dari dulu sampai sekarang 
“ when we’re cemburu , we’re not gaduh gaduh but we’re in cinta sekali lagi ♥ “
                                                           


P/s : 100% dicopypaste dari Mencari keredhaan Illahi
 ~SPS~ 



No comments:

Post a Comment